SG-Bepaler
Een kleine terugblik
De SG-Bepaler is een apparaat dat we in 2000 hebben ontwikkeld voor het meten van de bulkdichtheid tijdens de productie van substraten en veen. Maar eerst wat geschiedenis over de SG-Bepaler.
Het meten van de bulkdichtheid volgens de Europese norm EN12580 is in de veen- en potgrondindustrie een dagelijkse bezigheid. In 1999 bepaalde de Europese overheid dat turf en potgrond verhandeld moeten worden op basis van bulkdichtheid en volume. Kortom ENm³-volume in plaats van m³-volume. De reden hiervoor was dat er te veel discussies waren of de juiste hoeveelheid product aan de klant werd geleverd. Wanneer een vrachtwagen volledig was gevuld in de fabriek van de fabrikant, was het afhankelijk van de afgelegde afstand hoe optisch de vulling van de vrachtwagen was bij aankomst bij de klant. Gebeurde de rit over een mooie schone vlakke weg dan was de vrachtauto optisch helemaal vol. Maar is de weg niet zo vlak en fijn dan is het product in de vrachtwagen bij aankomst meer gecomprimeerd waardoor er optisch minder in de vrachtauto aanwezig lijkt te zijn. De handel in ENm³-volume zou een einde maken aan de discussies.

De SG-Bepaler is een apparaat dat we in 2000 hebben ontwikkeld voor het meten van de bulkdichtheid tijdens de productie van substraten en veen. Maar eerst wat geschiedenis over de SG-Bepaler.
Het meten van de bulkdichtheid volgens de Europese norm EN12580 is in de veen- en potgrondindustrie een dagelijkse bezigheid. In 1999 bepaalde de Europese overheid dat turf en potgrond verhandeld moeten worden op basis van bulkdichtheid en volume. Kortom ENm³-volume in plaats van m³-volume. De reden hiervoor was dat er te veel discussies waren of de juiste hoeveelheid product aan de klant werd geleverd. Wanneer een vrachtwagen volledig was gevuld in de fabriek van de fabrikant, was het afhankelijk van de afgelegde afstand hoe optisch de vulling van de vrachtwagen was bij aankomst bij de klant. Gebeurde de rit over een mooie schone vlakke weg dan was de vrachtauto optisch helemaal vol. Maar is de weg niet zo vlak en fijn dan is het product in de vrachtwagen bij aankomst meer gecomprimeerd waardoor er optisch minder in de vrachtauto aanwezig lijkt te zijn. De handel in ENm³-volume zou een einde maken aan de discussies.
De INADCO Densimeter
Het meten van de bulkdichtheid volgens de Europese norm EN12580 is in de veen- en potgrondindustrie een dagelijkse bezigheid. In 1999 bepaalde de Europese overheid dat turf en potgrond verhandeld moeten worden op basis van bulkdichtheid en volume. Kortom ENm³-volume in plaats van m³-volume. De reden hiervoor was dat er te veel discussies waren of de juiste hoeveelheid product aan de klant werd geleverd. Wanneer een vrachtwagen volledig was gevuld in de fabriek van de fabrikant, was het afhankelijk van de afgelegde afstand hoe optisch de vulling van de vrachtwagen was bij aankomst bij de klant. Gebeurde de rit over een mooie schone vlakke weg dan was de vrachtauto optisch helemaal vol. Maar is de weg niet zo vlak en fijn dan is het product in de vrachtwagen bij aankomst meer gecomprimeerd waardoor er optisch minder in de vrachtauto aanwezig lijkt te zijn. De handel in ENm³-volume zou een einde maken aan de discussies.

Voordelen
Volledig automatisch
Reproduceerbaar
Onderhoudsarm
Accuraat
Tevreden gebruikers van de INADCO oplossingen














SG-Bepaler in aktie
De SG-Bepaler is een apparaat dat we in 2000 hebben ontwikkeld voor het meten van de bulkdichtheid tijdens de productie van substraten en veen. Maar eerst wat geschiedenis over de SG-Bepaler.
Het meten van de bulkdichtheid volgens de Europese norm EN12580 is in de veen- en potgrondindustrie een dagelijkse bezigheid. In 1999 bepaalde de Europese overheid dat turf en potgrond verhandeld moeten worden op basis van bulkdichtheid en volume. Kortom ENm³-volume in plaats van m³-volume. De reden hiervoor was dat er te veel discussies waren of de juiste hoeveelheid product aan de klant werd geleverd. Wanneer een vrachtwagen volledig was gevuld in de fabriek van de fabrikant, was het afhankelijk van de afgelegde afstand hoe optisch de vulling van de vrachtwagen was bij aankomst bij de klant. Gebeurde de rit over een mooie schone vlakke weg dan was de vrachtauto optisch helemaal vol. Maar is de weg niet zo vlak en fijn dan is het product in de vrachtwagen bij aankomst meer gecomprimeerd waardoor er optisch minder in de vrachtauto aanwezig lijkt te zijn. De handel in ENm³-volume zou een einde maken aan de discussies.
De SG-Bepaler is een apparaat dat we in 2000 hebben ontwikkeld voor het meten van de bulkdichtheid tijdens de productie van substraten en veen. Maar eerst wat geschiedenis over de SG-Bepaler.
Het meten van de bulkdichtheid volgens de Europese norm EN12580 is in de veen- en potgrondindustrie een dagelijkse bezigheid. In 1999 bepaalde de Europese overheid dat turf en potgrond verhandeld moeten worden op basis van bulkdichtheid en volume. Kortom ENm³-volume in plaats van m³-volume. De reden hiervoor was dat er te veel discussies waren of de juiste hoeveelheid product aan de klant werd geleverd. Wanneer een vrachtwagen volledig was gevuld in de fabriek van de fabrikant, was het afhankelijk van de afgelegde afstand hoe optisch de vulling van de vrachtwagen was bij aankomst bij de klant. Gebeurde de rit over een mooie schone vlakke weg dan was de vrachtauto optisch helemaal vol. Maar is de weg niet zo vlak en fijn dan is het product in de vrachtwagen bij aankomst meer gecomprimeerd waardoor er optisch minder in de vrachtauto aanwezig lijkt te zijn. De handel in ENm³-volume zou een einde maken aan de discussies.
Technische informatie
Enkele specificaties
|
Minimum
|
Maximum
|
Unit
|
---|---|---|---|
SG-Bepaler
|
20
|
2000
|
g/l
|
Volume cilinder
|
-
|
20
|
l
|
Voeding
|
-
|
240
|
V
|
Vermogen
|
100
|
250
|
W
|
Meetcyclus
|
45
|
70
|
sec
|
Enkele opties
Vochtsensor
Oppotfactor
Hogere snelheid
Schoonmaak
Mobiel
Heeft U vragen?
Neem contact met ons op en laat ons u adviseren!